Free cookie consent management tool by TermsFeed Generator

Jak zwiększyć ruch na Twojej stronie WWW?

Zasada Pareto (inaczej 80/20) spowoduje wzrost Twoich statystyk oglądalności o nawet kilkaset procent pod warunkiem, że dowiesz się, jak z niej korzystać. Odpowiedz Sobie na kilka jakże ważnych pytań.

Czy wiesz, ile osób odwiedza Twoją stronę?

Jakie tematy interesują internautów? Jaki odsetek osób zapisuje się na newsletter, rejestruje w witrynie? Ile procent internautów wypełnia formularz kontaktowy lub zamawia Twój produkt? Załóżmy, że w ciągu miesiąca gościłeś 30 000 unikalnych użytkowników i zdobyłeś 60 zamówień. Każda transakcja generuje 150 zł obrotu. Twój przychód wynosi 60 * 150 zł = 9 000 zł. Zatem jedna osoba, która wchodzi w ciągu miesiąca na Twoją stronę warta jest dla Ciebie 0,3 zł (bez uwzględnienia kosztów). Twój budżet na pozyskanie jednego użytkownika wynosi 30 groszy. To kwota, jaką jesteś w stanie przeznaczyć na zdobycie jednej odwiedziny. Pomysł: Znajdź serwis, blog, forum, portal, newsletter, któremu zapłacisz za reklamę - przykładowo link, banner bądź artykuł sponsorowany. Jak najbardziej zastanów się także nad takimi sposobami promocji, jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach, Google AdWords bądź marketing społecznościowy. Przeznacz testowy budżet na wybrane działania i sprawdź, jak wiele odwiedzin w ten sposób wygenerujesz. Oraz - jak przekłada się to na sprzedaż. Po miesiącu będziesz miał jasność, jak się sprawy mają.

Czy wiesz, jak wiele czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie?

[abonament]

Komentarze

Tylko gdzie znaleźć kliki za 5 groszy?

Nie jest trudno znaleźć taką reklamę, ale jeśli już taką znajdziesz zazwyczaj grupa docelowa jest niezbyt dopasowana(np. masowy mailing (nie spam)), ale można się tez dogadać z adminami niektórych stron co do reklamy i płatności... Jeśli chcesz reklamować się na dużej stronie o tematyce bankowości admin może nie chcieć się z tobą targować, ale ja prowadzę stronę o tematyce rozwoju duchowego i portale na ten temat są raczej niszowe, więc co do reklamy spokojnie mogę się dogadać.

Bardzo duże znaczenie podczas planowania kampanii ma usability strony. Tak jak autor napisał ważne jest to, aby umiejętnie kontrolować to co się dzieje na stronie i odpowiednio optymalizować stronę.

to chyba nie chodzi o to aby zmusic uzytkownika do tego aby kliknal w link ale zeby wrocil na Twoja strone!

Można zawsze skorzystać z autosurfa.

masakryczne uogólnienie, jeśli w ogóle coś można mieć z tego tekstu ;) pisanie o takich liczbach rozbudza tylko wyobraźnie, i nic ponad to...