Case study księgarni Godi.pl
Trafiłem na księgarnię Godi.pl. Spodobały mi się pewne rozwiązania techniczne (usability), o których spieszę Ci napisać.
Rozbudowane menu - Aby pomiescić tak dużą ilosc książek, należy pieczołowicie opracować nawigację witryny. Godi.pl przygotowało wygodne dynamiczne rozbudowane menu. Po najechaniu odpowiedniej opcji kursorem pojawia się okienko ze wszystkimi podkategoriami. Szczególnie chętnie wykorzystują to rozwiązanie zagraniczne rozbudowane portale internetowe (yahoo.com, amazon.com) oraz największe polskie witryny (onet.pl, merlin.pl).
Widok kategorii - Książki mają określona wagę i na jej podstawie obliczana jest kwota przesyłki! - Wchodząc do głównej kategorii (np. Audiobooki) pojawia nam się lista wszelkich podkategorii. Dzięki temu rozwiązaniu Klient może łatwo sprecyzować swoje preferencje tematyczne, co zwiększy szansę, że natrafi na interesujące go książki.
Wyszukiwanie - W prawej kolumnie znajdziemy najczęściej wyszukiwane frazy. W ten sposób witryna jest indeksowana przez wyszukiwarkę według tych słów, co zwiększa ilość wejść do sklepu.
Strona główna - Kategorie poukładane tematycznie wraz z ikoną. Stanowi to punkty startowe. - Możemy układać książki według autorów oraz wydawnictw.
Zamawianie - Po dodaniu produktu do koszyka pojawia nam się strona informująca o możliwości kontyuowania zamówienia bądź przejścia do kasy. - Z poziomu koszyka możemy wybrać sposób płatności i dostarczenia produktów. - Możemy także usunąć produkt z koszyka oraz symbolami "+" i "-" zmieniać ilość zamawianych sztuk.
Strategia marketingowa - Firma posiada także platformamy e-commerce: bezokladki.pl, domenki24.pl, ziuziu.pl oraz seduci.pl. Wspólnie łatwiej się promują i wymieniają ruchem. Linkowanie wpływa także pozytywnie na prestiż sklepu oraz pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Podkreślenie bezpieczeństwa użytkownika:
Komentarze
Gość (niezweryfikowany)
sob., 03/12/2011 - 11:06
Adres
Po pierwsze - link prowadzi
Michał Kabziński (niezweryfikowany)
ndz., 04/10/2011 - 21:19
Adres
Ten tego, strony, o których
m.toczyski
pon., 04/18/2011 - 16:22
Adres
Zgadza się, my też tak robimy