Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Rozwój i perspektywy rynku cukierniczego w Polsce

Redakcja | Przestrzeń dla biznesu

Polski rynek słodyczy, przede wszystkim czekolady, to jeden z najbardziej dynamicznych tego typu rynków w Europie. Eksperci i przedsiębiorcy zgodnie powtarzają: biorąc pod uwagę trendy w 2015 roku, 2016 może być – zwłaszcza we wspomnianym segmencie czekolady – jeszcze lepszy. To nie oznacza oczywiście, że branżę czekają tylko słodkie lata.

Polski rynek słodyczy ciągle rośnie. Jego wartość szacuje się na ponad 13 mld złotych, a systematyczne wzrosty stały normą dla całej branży w ostatnich latach. Jak jednak mówią eksperci, nie oznacza to, że w 2016 roku polscy producenci słodyczy nie mają się o co martwić. Powodem jest zmieniająca się sytuacja międzynarodowa.

Jak mówił na początku stycznia w Programie 1 Polskiego Radia Marek Przeździak ze Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych „Polbisco”: „Bardzo ważny jest eksport, który poprawia wyniki finansowe wielu naszych producentów. Jedynym problemem jest to, że umowy, jakie podpisała Unia Europejska z Ukrainą, spowodowały dość duży napływ towaru z Ukrainy właśnie, który jest dużo tańszy, ale odstaje jakością od naszych produktów. Ze względu na cenę jest jednak konkurencyjny i nasi mali producenci już to odczuwają”.

To oznacza, że Polsce eksporterzy muszą być w najbliższych miesiącach i latach gotowi na większa niż do tej pory konkurencję. Eksport słodyczy to dla rodzimych producentów największa szansa na ekspansję i rozwój. Jego wartość szacuje się na około 1 mld euro, ale tu właśnie potencjał wzrostu jest największy. Dlatego tak istotne jest zagrożenie ze strony produktów ukraińskich.

Jakie konkretnie kategorie produktów będą najbardziej rozwijane w najbliższych latach? Z badania KPMG dotyczącego rynku słodyczy wynika, że w ciągu najbliższych lat producenci słodyczy nastawiają się przede wszystkim na rozwój produktów w segmentach: czekolady nadziewane i gorzkie, żelki i pralinki. To najbardziej dynamiczne – zdaniem samych zainteresowanych – elementy rynku.

Słodycze mają w Polsce znakomitą przyszłość. Rozwój gospodarczy kraju, zmiana gustów konsumenckich i przemiany wśród producentów, którzy nie boją się eksperymentować ze swoimi produktami powodują, że warto w ten rynek inwestować. Hurtownia KURI od wielu lat działająca w branży cały czas dostosowuje się do nowych trendów i reaguje na nie.

Sklep www.Kuri.com.pl

 

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).