Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Świąteczny biznes

Bartłomiej Guzik | Wiedza dla Sukcesu

Niekończące się kolejki w sklepach, zakorkowane ulice, zabiegani ludzie, kolorowe światełka i ogólna życzliwość. Tak, to atmosfera Świąt Bożego Narodzenia.

Dla wszystkich chrześcijan jest to szczególne święto, a dla biznesu to prawdziwe żniwa. Wiele firm w tym czasie pracuje na najwyższych obrotach. Akcje promocyjne planowane są na długo przed okresem świąt. W Wielkiej Brytanii, pierwsze świąteczne produkty pojawiają się na półkach już na początku listopada tuż po Halloween.

Dzięki wykorzystaniu wizerunku Św. Mikołaja, Coca-Cola stała się flagowym napojem Bożonarodzeniowym. Pomysł ten pozwolił na zwiększenie sprzedaży tego kultowego napoju chłodzącego w okresie zimowym. Podobnie wiele innych marek, używa świątecznych akcentów w celu podniesienia sprzedaży. Na świąteczne kampanie marketingowe firmy przeznaczają ogromne kwoty, które są proporcjonalne do późniejszych zysków.

Praca do późnych godzin nocnych, trzy godziny snu i powrót do obowiązków. Pakowanie wysyłanie i odbieranie kolejnych zamówień. Tak wygląda przedświąteczny dzień Macieja Filipiaka właściciela internetowego sklepu z zabawkami. Grudzień mimo bardzo niskich temperatur jest najgorętszym miesiącem w wielkim handlu.

Konsumpcja jest jedną ze składowych wzrostu gospodarczego na całym świecie. W grudniu każdego roku wskaźniki konsumpcji wskazują pole czerwone. W roku poprzednim Polacy wydali na zakupy świąteczne około 8 mld złotych. Statystyczny Polak przeznacza na zakup prezentów około 250 zł. Koszt świąt przeciętnego obywatela naszego kraju to ok. 1.500 zł Jest to niewątpliwie okres, na który handlowcy czekają przez cały rok. Nic więc dziwnego że Boże Narodzenie staje się bardziej komercyjne niż religijne i bardziej konsumpcyjne niż duchowe.

Tradycja od wieków wspomagała gospodarkę. Z większością świąt kojarzone są jakieś tradycyjne produkty, na które wraz z nadejściem odpowiedniego dnia w kalendarzu rośnie popyt. Tak na przykład dzieje się w przypadku fajerwerków , pączków , jajek , karpi itd.

Z każdym świętem, na konsumenta czekają wydatki a na producenta zyski.

Z tej okazji życzymy Państwu wytrwałości i sukcesów w całym nadchodzącym roku.

Zespół mentora.pl

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).