Free cookie consent management tool by TermsFeed Generator

W jaki sposób testować i zwiększać skuteczność kampanii reklamowej?

Zarządzający portalami zauważają niską skuteczność większości bannerów, która oscyluje w granicach 0,1-0,3 promila. Na 1000 odsłon, kreację klika 1 do 3 osób. W coraz większej liczbie witryn zauważamy nowe formy reklamowe cieszące się większą konwersją.

Aby zwrócić uwagę użytkowników na dział Finanse portal Yahoo! stworzył prostą kreację, która pozwala internaucie wyszukiwać dowolną firmę w katalogu z poziomy strony głównej. Tak, jak znaczna ilość elementów w witrynie, pojawiają się one losowo, rotacyjnie. Dzięki temu łatwo sprawdzić skuteczność poszczególnych reklam/odnośników/fotografii i zebrać dane, na podstawie których oprzemy się w przyszłości.

Co więcej, elementy interaktywne na stronie (formularze, ankiety, komentarze, logowanie) powodują większe zaangażowanie Czytelnika i zgodnie z zasadą konsekwencji, przekonuje on się powoli do naszego portalu. Zaawansowany system reklam pozwala na sprawdzenie, która szata graficzna bardziej odpowiada naszym użytkownikom, w które linki najchętniej klikają, jakie tematy ich interesują.

Jak sprawdzić skuteczność szaty graficznej?

Najłatwiej będzie nam wyświetlać przez miesiąc jedną szatę, a w kolejnym miesiącu zmienić na inną (by się jednak bardzo nie odróżniała). Wtedy sprawdzamy w statystykach, w którym z tych terminów użytkownicy częściej wychodzili ze stron, ile wynosi współczynnik odrzuceń, jak długo internauci u nas gościli.

To rozwiązanie pociąga za sobą ryzyko znaczego błędu. Po pierwsze, w zależności od czasu zmieniają się potrzeby i możliwości internautów. Prowadząc portal biznesowy zauważymy, że pod koniec roku użytkownicy częściej czytają artykuły, których potrzebują do przygotowania raportów i zaplanowania budżetu na kolejne 12 miesięcy. W wakacje natomiast wiele osób pracuje wolniej i traci determinację do aktywnego działania – poświęcą inną ilość czasu na przeglądanie internetu, niż w roku „roboczym”.

Co zrobić, aby uzyskać obiektywne dane?

[abonament]