Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Bądź tam, gdzie są twoi klienci

office | Przestrzeń dla biznesu

Budowa wizerunku firmy, promocja jej produktów, znajdowanie tańszych usług - to tylko niektóre korzyści, jakie firmy osiągają dzięki portalom społecznościowym. To nowy sposób, dzięki któremu przedsiębiorcy docierają do tysięcy nowych użytkowników. Serwisy społecznościowe nie wzbudzają już takich emocji, jak jeszcze rok czy dwa lata temu, ale jednak wciąż nie tracą na popularności. Aż 80 proc. polskich internautów odwiedziło lub wciąż odwiedza jakiś tego typu portal, a ponad 2/3 ma profil na co najmniej jednej społecznościówce. Prawie połowa osób korzystających z internetu zagląda do portali społecznościowych codziennie lub prawie codziennie, a dla 16 proc. jest to pierwsza strona, na którą wchodzą każdego dnia. Ten potencjał nie mógł nie zostać zauważony przez ludzi związanych z biznesem. Coraz popularniejsze są portale, które skupiają przedsiębiorców. Dla nich jest to miejsce, w którym mogą promować swoje firmy, znaleźć nowych pracowników i tanie usługi. Ale nie tylko - tu można przede wszystkim nawiązać nowe, korzystne kontakty biznesowe i poznać solidnych kontrahentów. Według badań przeprowadzonych przez Gemius dzięki serwisom społecznościowym 50 procent użytkowników biznesowych nawiązało nowe znajomości. Jedna trzecia badanych spotkała się z osobami, z którymi kontaktowała się na biznesowym portalu społecznościowym. Natomiast 21 procent już zrealizowało wspólne przedsięwzięcie z osobą poznaną w serwisie. Dlaczego? Bo tu przebywają ich klienci Przedsiębiorstwa są coraz częściej obecne w serwisach społecznościowych także dlatego, że mogą spotkać tam swoich klientów. Warto podkreślić, że - jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Jupiter Research - aż jedna trzecia internautów przyznaje, że portale społecznościowe wpływają na ich decyzje zakupowe. Skąd tak wysoki wynik? Chodzi m. in. o to, że członkowie tej samej społeczności cieszą się większym zaufaniem. Co ważne, ogromna większość, bo aż 85 proc. użytkowników portali społecznościowych uważa, że przedsiębiorstwa powinny współpracować ze swoimi klientami wykorzystując do tego społeczności internetowe (badania Opinion Research). Przedsiębiorcy muszą mieć to na uwadze. Przed podjęciem decyzji o założeniu konta warto przyjrzeć się portalom i zastanowić się, czego od nich oczekujemy. Jeśli chodzi o zdobycie perspektywicznych znajomych do biznesu, interesującą opcją będzie Biznes-Klasa.pl. Portal powstał przede wszystkim po to, aby ułatwić osobom i firmom kontakty biznesowe. Stąd hasło portalu: „Po znajomości - zawsze łatwiej”. Biznes-Klasa.pl wyróżnia się liczbą funkcji i narzędzi. Aby rozwijać działalność i ofertę firmy na portalu, przedsiębiorcy mogą tu nie tylko zamieszczać ofertę firmy, artykuły i udzielać się na branżowym forum - ale też m.in. organizować spotkania, informować o ciekawych wydarzeniach i umieszczać zapytania biznesowe. Cenna baza wiedzy i informacji Portale biznesowe są dla przedsiębiorców ogromną bazą informacji dotyczących rynku, branży i konkurencji. Osoby reprezentujące swoje firmy mogą tu nie tylko pisać o swoich produktach, ale też - co jest szczególnie cenną możliwością - sami zostać moderatorami grup dotyczących konkretnych branż. Taką funkcję udostępnił też m.in. portal Biznes-Klasa.pl. Moderatorzy branż działają wykorzystując już gotowe narzędzia i popularność serwisu. Mogą zgłaszać własne pomysły, moderować forum i umieszczać nowości dotyczące przedsiębiorstwa i branży. Na pewno warto, bo to skuteczny sposób na promocję swojej firmy, jej produktów i usług. Jednym z najbardziej praktycznych narzędzi na Biznes-Klasie są „Ogłoszenia”. Każda firma może zamieścić na portalu dowolną ilość ofert dotyczących swojej działalności. Tym rozwiązaniem powinni zainteresować się przedsiębiorcy, którym zależy na prezentacji oferty swojej firmy, produktów i usług. Teraz mogą umieścić każde, nawet najbardziej szczegółowe ogłoszenie dotyczące ich przedsiębiorstwa. Liczba ogłoszeń, które można dodać, jest nieograniczona. Kolejną ciekawą opcją dla firm są „Grupy branżowe”. To osoby i firmy skupione wokół konkretnych branż. Tu można znaleźć osoby, które mają podobne problemy branżowe, podzielić się pomysłami i dowiedzieć, jak rozwinąć swoją działalność. Jeśli nie ma interesującej grupy, każdy może stworzyć nową. Rozwiążą każdy biznesowy problem Bardzo przydatną opcją dostępną na portalu są „Opinie”. Każdy użytkownik może w prosty sposób wysłać prośbę o opinię o dowolnej firmie do wszystkich swoich znajomych - oraz znajomych swoich znajomych. Opinie, które otrzymasz, nie podlegają weryfikacji przez tą firmę, przez co są bardziej obiektywne i cenne. Na ich podstawie łatwiej zdecydować, czy warto współpracować z konkretną firmą, czy warto starać się o pracę w niej itd. Jest to także bardzo wartościowe narzędzie dla firm – dzięki niemu dowiadują się one, co naprawdę myślą o nich klienci. Do praktycznych narzędzi należy także "Zapytaj znajomych". Jeżeli użytkownik ma jakiekolwiek pytanie dotyczące biznesu, poszukuje interesującej usługi, chciałby coś korzystnie kupić lub sprzedać - tu może to zrobić. Korzystając z tej opcji można otrzymać odpowiedź na każde pytanie dotyczące biznesu. Portale społecznościowe są tanią i skuteczną formą promocji - jednak polskie firmy wciąż wykorzystują je w niewielkim stopniu, nie dostrzegając wielu korzyści z obecności na portalach społecznościowych. A przecież, jak podaje eMarketer, jedna trzecia internautów bardziej ufa swoim znajomym z sieci niż internetowym reklamom i sprzedawcom. A może jednak - zamiast stać z boku - skorzystać z portali społecznościowych, aby działały na naszą korzyść? Podane wyżej argumenty powinny rozwiać wątpliwości nawet najbardziej opornych użytkowników internetu. Sylwester Sacharczuk Źródło: OtoPR

Portret użytkownika Podchorecka

Cóż, każdy serwis serwis, żeby miał sznsę zaistnieć, musi tętnić życiem, przyciągać ludzi ciekawą, atrakcyjną społecznością. Powinien być kierowany przez osoby światłe, inteligentne, pełne charyzmy i wyobraźni. Małym firmom prowadzącym portale, składającym się z jednoosobowego zarządu, nie wróżę większych sukcesów.

Portret użytkownika Podchorecka

Małe sprostowanie. Zauważyłam właśnie, że zacytowane słowa wpisał ktoś inny (prepraszam za to przeoczenie), jednak p. Niewiński – mało, że nie usunął tego wpisu – nie zdystansował się od tej wypowiedzi, a wręcz dodał swój komentarz do niej zaczynający się od słów "Dodam jeszcze że (...)". Oto zrzut ekranowy:
http://yfrog.com/42aaawwj

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).