Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Firmowy intranet - co to jest i jak możesz go wykorzystać w Twojej firmie?

office | Przestrzeń dla biznesu

Spośród wielu narzędzi cyfrowych stosowanych przez przedsiębiorstwa na szczególną uwagę zasługuje firmowy intranet. Choć nadal kojarzy się go przez pryzmat rozwiązania stricte korporacyjnego, to okazuje się, że z potencjału intranetu śmiało mogą skorzystać także firmy z sektora MŚP. W jaki sposób? Tego już dowiesz się z naszego artykułu.

Czym właściwie jest firmowy intranet?

Intranet to po prostu sieć wewnętrzna, którą od Internetu różni to, że dostęp do niej mają wyłącznie osoby do tego uprawnione – posiadające indywidualny login oraz hasło. Nie jest to zatem sieć publiczna, ale prywatna, tworzona w celu usprawnienia wymiany danych wewnątrz jakiejś organizacji oraz zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa np. obiegu dokumentów cyfrowych.

Intranet umożliwia szybkie wyszukanie potrzebnych informacji zamieszczonych w sieci wewnętrznej. Można więc obrazowo napisać, że jest to takie „firmowe Google”, które zawiera wszystko, co ma związek z konkretną organizacją i jest potencjalnie przydatne dla jej członków (w tym przypadku pracowników).

Przykłady wykorzystania intranetu w firmie

Firmowy intranet doskonale sprawdza się jako główny kanał komunikacji wewnętrznej. Można za jego pośrednictwem delegować zadania i przypisywać je konkretnym pracownikom, co jest znacznie skuteczniejsze w porównaniu ze zwykłym wysyłaniem maili. W intranecie łatwo wyszukamy też osoby, z którymi chcemy się skontaktować czy po prostu przekazać im jakąś informację – każdy pracownik ma tutaj swój profil wraz z opisem stanowiska.

Współczesne intranety to niemalże firmowe kombajny, które wykorzystuje się do tworzenia wewnętrznych forów, udostępniania zaproszeń, wydarzeń, prowadzenia kalendarza etc. Obecnie duży nacisk kładzie się właśnie na funkcje społecznościowe intranetu.

Wspomnijmy także o tym, że intranet może służyć do przechowywania w nim wszystkich kluczowych dokumentów firmowych, zdjęć, grafik, multimediów etc. Dzięki temu każdy zalogowany pracownik  ma do nich bezproblemowy dostęp gdziekolwiek się aktualnie znajduje, nie musząc już angażować przełożonych w np. przesłanie jakiegoś wniosku, wzoru umowy etc.

Dlaczego warto zainwestować w intranet firmowy?

Ponieważ jest to jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy sposób na przeniesienie całego procesu zarządzania sprawami firmowymi do sieci, co jest bardzo przydatne w przedsiębiorstwach zatrudniających zdalnie czy tym bardziej w modelu rozproszonym.

Intranet gwarantuje szybką, bezpieczną komunikację wewnętrzną, ułatwia obieg informacji i pozwala praktycznie wykluczyć papierową dokumentację – a to przekłada się na znaczną oszczędność czasu i pieniędzy.

Więcej o korzyściach wynikających z wdrożenia intranetu firmowego przeczytasz w artykule na stronie https://www.bluecolibriapp.com/blog/intranet-firmowy-poznaj-najwazniejsze-korzysci.

Jaki intranet wybrać?

Podstawowym kryterium jest łatwa dostępność intranetu. Dziś, w dobie powszechnej pracy zdalnej, pracownicy muszą mieć możliwość logowania się do sieci wewnętrznej z dowolnego miejsca na świecie, co gwarantuje technologia chmurowa. Najlepiej, aby dostęp do intranetu był gwarantowany tak z poziomu komputera, jak i urządzenia mobilnego – smartfonu czy tabletu.

Funkcję intranetu firmowego może pełnić aplikacja korporacyjna Blue Colibri App, która robi furorę w Europie i jest już dostępna także w Polsce. To kompleksowe narzędzie komunikacyjne, dające dostęp na wyciągnięcie kciuka do takich rozwiązań, jak chociażby wewnętrzny chat, baza danych adresowych i dokumentów, tworzenie wydarzeń firmowych, prowadzenie wirtualnego kalendarza, delegowanie zadań i wiele więcej.

Z pełną funkcjonalnością aplikacji Blue Colibri App zapoznasz się na stronie internetowej https://www.bluecolibriapp.com/pl/strona-glowna.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).