Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

Skuteczna i wyjątkowa treść do sekcji „O Nas” na stronie internetowej. Czy o sobie rzeczywiście mówi/pisze się najtrudniej?

m.antoniak | Przestrzeń dla biznesu

„Jesteśmy wiodącą firmą z branży x”, „Nasz zespół tworzą najlepsi specjaliści, którzy kochają nowe wyzwania”, „Świadczymy usługi na najwyższym poziomie” - podobnymi sformułowaniami rozpoczyna się większość tekstów do zakładki O Nas/O firmie. W Internecie można znaleźć wiele pokrewnych treści, tym samym firmom trudno jest się wyróżnić i już na wstępnie zyskać zaufanie czytelnika.

Czy myślisz, że najważniejsza treść na Twojej stronie dotyczy oferty, bądź produktów? Przecież mało kto zabłądzi do zakładki „O Nas”, prawda?  Taki tok myślenia przyświeca wielu osobom, tymczasem okazuje się, że to właśnie podstrona „O Firmie” jest jedną z najczęściej odwiedzanych przez użytkowników. Pytanie – jak stworzyć przemawiający do odbiorców tekst? Czy dzięki niemu Twoja firma może jakoś zaplusować w oczach czytelników?

Im więcej prawdy, tym lepiej

Szczerość, o ile nie jest bolesna, kupi niemal każdy odbiorca. Zadbaj więc o to, by Twoja firma wyróżniała się autentycznością. Wspominając jednak tutaj o niej, nie mamy na myśli tego, by pisać również o wszystkich słabych punktach swojej marki. Większość firm, bądź raczkujących idei biznesowych, ma swoje prawdziwe (niewymyślone), mocne strony, które warto wyeksponować. Co więcej, czasem pozorną słabość można przekuć na atut. Przykłady? Brak doświadczenia lub mała skala biznesu. Dzisiaj start-upom i małym firmom, przede wszystkim tym rodzinnym, kibicuje się o wiele bardziej niż wielkim koncernom.

Jeśli Twój produkt lub usługa przeznaczona jest tylko dla konkretnej, dosyć wąskiej grupy, nie bój się, by tekst na Twojej stronie o tym jasno mówił. Wyróżnij grono osób, dla których w szczególności Twoja firma powstała. Jeśli masz jakąś misję, bądź cel, śmiało to komunikuj. Ślepa chęć pozyskania jak największej liczby klientów sprawiła, że mamy całe mnóstwo najlepszych księgowych z pełnym zakresem możliwości, kancelarie adwokackie znają się na wszystkim, projektanci wnętrz okazują się bardziej wszechstronni niż Leonardo da Vinci, a większość produktów spożywczych jest po prostu idealna. Bądź w opozycji  – w tekście „O nas” nie musisz krzyczeć, że jesteś naj, naj, naj i znasz się na wszystkim. Na dzisiejszych odbiorców, którzy przyzwyczaili się do takich tekstów, rzadko kiedy to zadziała.

Pokaż historię i wizję swojej firmy

Wszystkie firmy mają swoje własne historie – często o wiele ciekawsze niż sądzą ich twórcy. Jakie były początki Twojego biznesu? Skąd wziął się w ogóle na niego pomysł? Wielu Twoich Klientów z chęcią się tego dowie.

Każdą firmę tworzą ludzie. A kto stoi za Twoją?

Badania pokazują, że klienci czują się bezpieczniej i pewniej, jeśli mają nie tylko informacje na temat firmy, ale wiedzą dokładnie z kim rozmawiają. Dlatego coraz częściej przedsiębiorstwa decydują się uzupełniać stopki mailowe o zdjęcia pracowników. Jaki z tego wniosek? W zakładce o „Firmie” warto pokazać, kto tak naprawdę ją tworzy. Jeśli chcesz, by Twoi klienci Ci ufali, to przedstaw swój zespół.

Wsparcie agencji kreatywnej?

Niektórzy ludzie są wielkimi strategami, inni znakomicie przemawiają, jeszcze inni wyróżniają się doskonałymi zdolnościami interpersonalnymi. Istnieje także grupa osób, która ma wyjątkową łatwość w przelewaniu swoich myśli na papier. Taki talent w połączeniu z wyszkolonym warsztatem i znajomością pewnych zasad, tworzy copywritera z prawdziwego zdarzenia. Ty wcale nie musisz nim być. Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie stworzyć wyjątkowy tekst o sobie, to skorzystaj z pomocy specjalisty. Pamiętaj, że treść o Twojej firmie napisana przez inną osobę, może być bardzo autentyczna. Każda dobra agencja marketingu internetowego, przeprowadziła wiele, wiele briefów i doskonale wie, o co pytać klienta, by zebrać wszystkie najważniejsze informacje.

Jeśli korzystasz z pomocy agencji content marketingu, to każdą propozycję przemyśl minimum dwa razy. I zapomnij na kilka minut o tym, że jesteś przedsiębiorcą, a zamień się w swojego klienta. Co chciałbyś na firmowej podstronie znaleźć – czy kolejne próby sprzedaży, których nie brakuje przecież w innych miejscach witryny? A może jednak coś bardziej autentycznego i kreatywnego?

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).