Portal tworzy kreatywna agencja marketingowa:

O projekcie Mentora.pl - Młoda Krew Biznesu

office | Przestrzeń dla biznesu

W jaki sposób znaleźć klientów? Jak przeprowadzić skuteczną sprzedaż? Jak dotrzeć ze swoim przekazem do dziennikarzy i ich zainteresować? Grupa kilku młodych ludzi postawiła przed sobą poważne i ambitne zadanie znalezienia odpowiedzi na powyższe pytania. W tym celu powstał portal Mentora.pl. Mentora.pl to platforma komunikacji pomiędzy przedsiębiorcami, założycielami start-upów i osobami rozwijającymi swoją karierę w kierunkach biznesowych. Publikujemy wywiady z ludźmi sukcesu, zamieszczamy pasjonujące nagrania video, a wszystko w celu zgromadzeniu ważnych informacji w jednej witrynie. Mentorę czytają mali i średni przedsiębiorcy, studenci wydziałów ekonomicznych, menedżerowie, marketingowcy, a niekiedy inwestorzy, których mozna zainteresować własnym start-upem. Współpracujemy także z trenerami biznesu i firmami szkoleniowymi, które obejmują patronat nad poszczególnymi działami serwisu i opracowują artykuły czy także intrygujące studia przypadków.

Praktyki dziennikarskie

Przygotowaliśmy także program praktyk dziennikarskich, tak więc zapraszamy osoby, które chcą sprawdzić się w tym fachu i poznać charakter pracy w redakcji. Stawiamy pewne wymaganie, a jednoczesnie dajemy wolną rękę odnośnie tematyki artykułów i reportaży, bowiem praktycznie każdy z nich jesteśmy w stanie wykorzystać - czyli zamieścić w jednym z naszych portali. Praktykanci nieraz mają okazję przeprowadzić wywiad z właścicielami firm i prezesami, osobami na wysokim stanowisku często niedostępnymi w inny sposób. To okazja do zdobycia wartościowej wiedzy, a także nawiązania kontaktów, chociażby podczas targów czy konferencji.

Szkolenia i konferencje biznesowe

Współpracujemy z Akademią Biznesu Sukces PRO w kwestii warsztatów i konferencji. Regularnie pomagamy w organizacji Alternatywnych Spotkań Biznesowych, na które zapraszamy znawców swoich branż, ekspertów, doświadczonych trenerów i przedsiębiorców.

Kim jesteśmy?

Tworzymy zgrany zespół ludzi, którzy wiedzą, czego chcą od życia i konsekwentnie realizują pomysły. Uczestniczymy w dziesiątkach szkoleń, seminariów i czytamy (każdy z nas) po kilkadziesiąt czy kilkaset książek nt. biznesu, marketingu, kariery. Zgromadziliśmy w ten sposób ogromny bagaż wiedzy i doświadczeń, który przekłada się na naszą działalność. Opis zespołu można znaleźć na stronach Platinum Group.

Skąd pomysł? Jak się zaczęło?

Przeczytałem pierwszą książkę zahaczającą nieco o modne słowo "biznes" w wieku 13 lat - dokładniejsza swoją historię opisałem na blogu. Rok później stworzyłem pierwsze strony internetowe i skromny wówczas serwis www.aktywa.biz. Siłą rzeczy, przepisywałem na początku tylko to, co mądrego przeczytałem gdzie indziej. Z czasem jednak zacząłem zdobywał własne przemyślenia na temat przedsiębiorczości i marketingu, co zapocżatkowało ciąg felietonów na ten temat. Nosiłem się z zamiarem utworzenia portalu na ten temat dla młodzieży chyba przez rok, bo nie uważałem to za priorytet. Wtedy spotkałem Bartka Guzika na konferencji w Londynie. Niedługo wcześniej WPROST napisał artykuł o mojej działalności szkoleniowej, a także wspomniał na temat Łukasza Kacprowicza, obecnego redaktora naczelnego www.KnowMore.pl. Tak, to on zmobilizował nas tak naprawdę do działania i sprawił, że portal Mentory przeszedł ze sfery planów do realizacji. Początkowo mieliśmy go poświęcić także tematyce stylu życia, kultury i nauki, ale w końcu zdecydowaliśmy się na stworzenie drugiego portalu tematycznego - wspamnianego KnowMore, czyli wiedzieć więcej. Mentora.pl od tego czasu pozostała biznesowa i krótko po swoim powstaniu zmieniła target z młodzieży szkolnej na mikroprzedsiębiorców i start-upowców. Można powiedzieć, że zmiana nastąpiła o 180 stopni, ale wkrótce okazało się, że nie do końca. Wyszliśmy z założenia, iż nie potrzeba robić oddzielnego serwisu dla młodych, bowiem jak będą tym poważnie zainteresowani, to wejdą na tradycyjne, stare, dobre serwisy o biznesie i gospodarce. Tak to się zaczęło.

Plany i strategia?

Idziemy teraz z mentorą w kierunku e-learningowym, czyli tworzymy platformę także możliwą do wykorzystania przez firmy szkoleniowe, by budowały w oparciu o swoje produkty społeczność. Dochodzą co jakiś czas nowe służące temu narzędzia, takie jak fora dyskusyjne, blogi, nagrania video, slajdy i tak dalej. Obecnym celem jest także znalezienie kolejnych dziennikarzy i nawiązanie wspołpracy z firmami szkoleniowymi i marketingowymi. Otrzymają stałą rubrykę w portalu, do której będą tworzyć artykuły i studia przypadków w zamian za promocję marki. Mamy do dyspozycji w końcu także kilka innych naszych serwisów, a także witryny partnerskie. To sprawia, że nawiązujemy obopólnie korzystne współprace. Stawiamy na pozycjonowanie szerokie, które wykazuje wiele korzyści, a ponadto kosztuje mniej. Niektóre witryny partnerskie tworzą działy, do których automatycznie przedrukowują skróty naszych artykułów opatrując je linkami. Z naszej strony poza tradycyjnymi kampaniami bannerowymi i "buttonowymi" proponujemy także tzw. witryny dedykowane, czyli serwisy z naszym nagłówkiem i stopką zawierające treści dostarczone przez partnera. W ten sposób zarówno wspomagamy proces pozycjonowania w wyszukiwarkach, jak i budujemy atrakcyjny serwis internetowy.

Model biznesowy

Spieniężenie ruchu w portalu następuje z kilku źródeł, mianowicie: - promocja naszych konferencji i szkoleń - sprzedaż reklam i artykułów sponsorowanych - w przyszłości płatnego abonamentu na dostęp do wybranych części portalu - a także wprowadzenie płatnych kont e-learningowych - dla grup szkoleniowych

Krótka analiza rynku

Jak pokazuje zainteresowanie portalu Bankier.pl stworzeniem kolejnego serwisu, tym razem MamBiznes.pl okazuje się, że warto. Coraz większa liczba grubych ryb biznesu czy instytucji wspiera zachowania przedsiębiorcze i promuje to, co mogliśmy najlepiej zaobserwować w ciągu ostatniego roku. A tren cały czas się rozwija. Widać, że firmy chcą inwestować w tzw. pokolenie Y, czyli pokolenie specjalistów i kreatywnych, nieszablonowych i odpowiedzialnych osób. Tematem zainteresowała się przecież nawet biurokratyczna i nieco ospała Unia Europejska, choć dobrymi chęciami piekło wybrukowane, czy jakoś tak się mówi. Studenci Polski jak żadnych innych krajów chcą robić interesy i "być na swoim". Każdego roku dochodzi ok. 200 000 nowych firm. Jest coraz lepiej. Te osoby potrzebują wiedzy, mentora, osoby, która im powie co i jak. Nasz portal stanowi jeden z kilku elementów - obok grupy szkoleniowej Sukces PRO i agencji marketingowej Platinum Group - służących rozwojowi i fachowej pomocy przedsiębiorcom. Potrzebujemy wiarygodnego medium zawierającego korzystne, potrzebne informacje. W tym miejscu widzimi się na rynku. Konkurencja się powiększa, ale to tylko potwierdza nasze przypuszczenia i analizy - jest tu pieniądz.

Kogo szukamy? Kogo potrzebujemy? Jaką współpracę możesz z nami podjąć?

Szukamy blogerów, dziennikarzy i praktykantów. Wspólnie z Akademią Sukces PRO oferujemy płatne praktyki szkoleniowe, które pomogą zdobyć doświadczenie i rozeznać się w branży. Kontaktujemy się także z firmami szkoleniowymi, trenerami, agencjami marketignowymi z propozycją współpracy redakcyjnej, czyli podzielenia się swoją wiedzą z czytelnikami w ramach promocji i budowania marki. Działamy także z przeróżnej maści portalami internetowymi, co pozwala na wzajemną promocję i synergiczne połączenie sił. Jesteśmy elastyczni i nieraz jako hobby rokimy sobie burzę mózgów, jak można wzajemnie korzystnie współpracować z daną firmą. Zapraszamy do kontaktu.

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Use to create page breaks.

Więcej informacji na temat formatowania

CAPTCHA
Przepisz cyfry i litery z obrazka. Stanowi to zabezpieczenie przed spamem. Jeśli znaki są nieczytelne, kliknij ikonę odświeżenia obrazka (dwie strzałki nad ikoną głośnika).