W jaki sposób znaleźć klientów? Jak przeprowadzić skuteczną sprzedaż? Jak dotrzeć ze swoim przekazem do dziennikarzy i ich zainteresować? Grupa kilku młodych ludzi postawiła przed sobą poważne i ambitne zadanie znalezienia odpowiedzi na powyższe pytania. W tym celu powstał portal Mentora.pl. Mentora.pl to platforma komunikacji pomiędzy przedsiębiorcami, założycielami start-upów i osobami rozwijającymi swoją karierę w kierunkach biznesowych. Publikujemy wywiady z ludźmi sukcesu, zamieszczamy pasjonujące nagrania video, a wszystko w celu zgromadzeniu ważnych informacji w jednej witrynie. Mentorę czytają mali i średni przedsiębiorcy, studenci wydziałów ekonomicznych, menedżerowie, marketingowcy, a niekiedy inwestorzy, których mozna zainteresować własnym start-upem. Współpracujemy także z trenerami biznesu i firmami szkoleniowymi, które obejmują patronat nad poszczególnymi działami serwisu i opracowują artykuły czy także intrygujące studia przypadków.
Przygotowaliśmy także program praktyk dziennikarskich, tak więc zapraszamy osoby, które chcą sprawdzić się w tym fachu i poznać charakter pracy w redakcji. Stawiamy pewne wymaganie, a jednoczesnie dajemy wolną rękę odnośnie tematyki artykułów i reportaży, bowiem praktycznie każdy z nich jesteśmy w stanie wykorzystać - czyli zamieścić w jednym z naszych portali. Praktykanci nieraz mają okazję przeprowadzić wywiad z właścicielami firm i prezesami, osobami na wysokim stanowisku często niedostępnymi w inny sposób. To okazja do zdobycia wartościowej wiedzy, a także nawiązania kontaktów, chociażby podczas targów czy konferencji.
Współpracujemy z Akademią Biznesu Sukces PRO w kwestii warsztatów i konferencji. Regularnie pomagamy w organizacji Alternatywnych Spotkań Biznesowych, na które zapraszamy znawców swoich branż, ekspertów, doświadczonych trenerów i przedsiębiorców.
Tworzymy zgrany zespół ludzi, którzy wiedzą, czego chcą od życia i konsekwentnie realizują pomysły. Uczestniczymy w dziesiątkach szkoleń, seminariów i czytamy (każdy z nas) po kilkadziesiąt czy kilkaset książek nt. biznesu, marketingu, kariery. Zgromadziliśmy w ten sposób ogromny bagaż wiedzy i doświadczeń, który przekłada się na naszą działalność. Opis zespołu można znaleźć na stronach Platinum Group.
Przeczytałem pierwszą książkę zahaczającą nieco o modne słowo "biznes" w wieku 13 lat - dokładniejsza swoją historię opisałem na blogu. Rok później stworzyłem pierwsze strony internetowe i skromny wówczas serwis www.aktywa.biz. Siłą rzeczy, przepisywałem na początku tylko to, co mądrego przeczytałem gdzie indziej. Z czasem jednak zacząłem zdobywał własne przemyślenia na temat przedsiębiorczości i marketingu, co zapocżatkowało ciąg felietonów na ten temat. Nosiłem się z zamiarem utworzenia portalu na ten temat dla młodzieży chyba przez rok, bo nie uważałem to za priorytet. Wtedy spotkałem Bartka Guzika na konferencji w Londynie. Niedługo wcześniej WPROST napisał artykuł o mojej działalności szkoleniowej, a także wspomniał na temat Łukasza Kacprowicza, obecnego redaktora naczelnego www.KnowMore.pl. Tak, to on zmobilizował nas tak naprawdę do działania i sprawił, że portal Mentory przeszedł ze sfery planów do realizacji. Początkowo mieliśmy go poświęcić także tematyce stylu życia, kultury i nauki, ale w końcu zdecydowaliśmy się na stworzenie drugiego portalu tematycznego - wspamnianego KnowMore, czyli wiedzieć więcej. Mentora.pl od tego czasu pozostała biznesowa i krótko po swoim powstaniu zmieniła target z młodzieży szkolnej na mikroprzedsiębiorców i start-upowców. Można powiedzieć, że zmiana nastąpiła o 180 stopni, ale wkrótce okazało się, że nie do końca. Wyszliśmy z założenia, iż nie potrzeba robić oddzielnego serwisu dla młodych, bowiem jak będą tym poważnie zainteresowani, to wejdą na tradycyjne, stare, dobre serwisy o biznesie i gospodarce. Tak to się zaczęło.
Idziemy teraz z mentorą w kierunku e-learningowym, czyli tworzymy platformę także możliwą do wykorzystania przez firmy szkoleniowe, by budowały w oparciu o swoje produkty społeczność. Dochodzą co jakiś czas nowe służące temu narzędzia, takie jak fora dyskusyjne, blogi, nagrania video, slajdy i tak dalej. Obecnym celem jest także znalezienie kolejnych dziennikarzy i nawiązanie wspołpracy z firmami szkoleniowymi i marketingowymi. Otrzymają stałą rubrykę w portalu, do której będą tworzyć artykuły i studia przypadków w zamian za promocję marki. Mamy do dyspozycji w końcu także kilka innych naszych serwisów, a także witryny partnerskie. To sprawia, że nawiązujemy obopólnie korzystne współprace. Stawiamy na pozycjonowanie szerokie, które wykazuje wiele korzyści, a ponadto kosztuje mniej. Niektóre witryny partnerskie tworzą działy, do których automatycznie przedrukowują skróty naszych artykułów opatrując je linkami. Z naszej strony poza tradycyjnymi kampaniami bannerowymi i "buttonowymi" proponujemy także tzw. witryny dedykowane, czyli serwisy z naszym nagłówkiem i stopką zawierające treści dostarczone przez partnera. W ten sposób zarówno wspomagamy proces pozycjonowania w wyszukiwarkach, jak i budujemy atrakcyjny serwis internetowy.
Spieniężenie ruchu w portalu następuje z kilku źródeł, mianowicie: - promocja naszych konferencji i szkoleń - sprzedaż reklam i artykułów sponsorowanych - w przyszłości płatnego abonamentu na dostęp do wybranych części portalu - a także wprowadzenie płatnych kont e-learningowych - dla grup szkoleniowych
Jak pokazuje zainteresowanie portalu Bankier.pl stworzeniem kolejnego serwisu, tym razem MamBiznes.pl okazuje się, że warto. Coraz większa liczba grubych ryb biznesu czy instytucji wspiera zachowania przedsiębiorcze i promuje to, co mogliśmy najlepiej zaobserwować w ciągu ostatniego roku. A tren cały czas się rozwija. Widać, że firmy chcą inwestować w tzw. pokolenie Y, czyli pokolenie specjalistów i kreatywnych, nieszablonowych i odpowiedzialnych osób. Tematem zainteresowała się przecież nawet biurokratyczna i nieco ospała Unia Europejska, choć dobrymi chęciami piekło wybrukowane, czy jakoś tak się mówi. Studenci Polski jak żadnych innych krajów chcą robić interesy i "być na swoim". Każdego roku dochodzi ok. 200 000 nowych firm. Jest coraz lepiej. Te osoby potrzebują wiedzy, mentora, osoby, która im powie co i jak. Nasz portal stanowi jeden z kilku elementów - obok grupy szkoleniowej Sukces PRO i agencji marketingowej Platinum Group - służących rozwojowi i fachowej pomocy przedsiębiorcom. Potrzebujemy wiarygodnego medium zawierającego korzystne, potrzebne informacje. W tym miejscu widzimi się na rynku. Konkurencja się powiększa, ale to tylko potwierdza nasze przypuszczenia i analizy - jest tu pieniądz.
Szukamy blogerów, dziennikarzy i praktykantów. Wspólnie z Akademią Sukces PRO oferujemy płatne praktyki szkoleniowe, które pomogą zdobyć doświadczenie i rozeznać się w branży. Kontaktujemy się także z firmami szkoleniowymi, trenerami, agencjami marketignowymi z propozycją współpracy redakcyjnej, czyli podzielenia się swoją wiedzą z czytelnikami w ramach promocji i budowania marki. Działamy także z przeróżnej maści portalami internetowymi, co pozwala na wzajemną promocję i synergiczne połączenie sił. Jesteśmy elastyczni i nieraz jako hobby rokimy sobie burzę mózgów, jak można wzajemnie korzystnie współpracować z daną firmą. Zapraszamy do kontaktu.
Dodaj nowy komentarz